REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO „EROTIC-MED.PL”
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
1. Sklep internetowy (zwany dalej „Sklepem”) jest dostępny pod adresem strony internetowej: erotic-med.pl oraz jego rozwinięciami.
2. Sklep jest prowadzony przez Justyna Gońka Just-You.pl, z siedzibą w Krakowie, ul. Kobierzyńska 220, 30-382 Kraków, NIP: 679-31-71-477, REGON: 380679490 (zwaną dalej „Sprzedawcą”).
3. Kontakt ze Sklepem jest możliwy:
• pod adresem e-mail: sklep@erotic-med.pl;
• pod numerem telefonu: +48 579 064 015;
• z wykorzystaniem adresu do korespondencji/zwrotów: Justyna Gońka Just-You.pl, ul. Kobierzyńska 220, 30-382 Kraków.
4. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, lecz konieczna w celu skorzystania z wybranych funkcji Sklepu (np. założenie Konta Klienta, czy dokonanie zakupu).
5. Regulamin jest nieodpłatnie udostępniony w Sklepie w sposób umożliwiający Użytkownikom:
• zapoznanie się z jego treścią;
• utrwalenie jego treści poprzez samodzielne wydrukowanie lub zapisanie na nośniku zewnętrznym, np. pobrania w formie PDF.
DEFINICJE
§ 2
Ilekroć w Regulaminie użyto niżej wymienionych zwrotów, należy je rozumieć w podanym niżej znaczeniu, chyba że z kontekstu ich użycia wyraźnie wynika co innego:
• AKCJA PROMOCYJNA – szczególne warunki sprzedaży Produktów lub świadczenia usług, proponowane przez Sprzedawcę w określonym czasie, z których Klient może skorzystać na zasadach tam określonych, takie jak na przykład obniżenie Ceny za Produkt lub Zestaw Promocyjny, czy też obniżenie/brak kosztów Wysyłki. Szczegóły Akcji Promocyjnej reguluje Regulamin Akcji Promocyjnej, zgodnie z informacjami udostępnionymi w ramach Sklepu. W przypadku obowiązywania Akcji Promocyjnej, przepisy Regulaminu Akcji Promocyjnej mają pierwszeństwo przed przepisami niniejszego Regulaminu;
• BOK – Biuro Obsługi Klienta Sklepu, które udziela informacji w zakresie prowadzonej przez Sklep działalności, w tym oferowanych Produktów, czy realizacji Zamówień;
• CENA – określona w złotych polskich kwota wynagrodzenia brutto (uwzględniająca podatek) należnego Sprzedawcy tytułem przeniesienia własności Produktu na Klienta zgodnie z Umową Sprzedaży. Cena nie zawiera kosztów dostawy, chyba że warunki Akcji Promocyjnej obowiązującej w danym czasie w Sklepie stanowią inaczej;
• KLIENT:
- osoba fizyczna lub,
- działająca przez osobę umocowaną osoba prawna lub,
- jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych. W przypadku gdy Klientem jest osoba fizyczna o ograniczonej zdolności do czynności prawnych, zobowiązuje się ona uzyskać prawnie skuteczną zgodę swojego przedstawiciela ustawowego na zawarcie Umowy o Świadczenie Usług/Umowy Sprzedaży oraz okazać taką zgodę na każde żądanie Sprzedawcy;
• KONSUMENT – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, w rozumieniu art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;
• KONTO KLIENTA – usługa elektroniczna; oznaczony indywidualną nazwą (Loginem) i Hasłem podanym przez Klienta zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, pozwalający na korzystanie przez Klienta z dodatkowych funkcjonalności Sklepu. Klient uzyskuje dostęp do Konta za pomocą Loginu i Hasła. Klient loguje się na swoje Konto po dokonaniu rejestracji w Sklepie. Konto umożliwia zapisywanie i przechowywanie informacji o danych adresowych Klienta do wysyłki Produktów, dostęp do historii Zamówień oraz innych usług udostępnianych przez Sprzedawcę;
• KOSZYK – usługa elektroniczna udostępniana każdemu Klientowi, który korzysta ze Sklepu, polegająca na umożliwieniu mu łatwego złożenia Zamówienia jednego lub kilku Produktów, okazjonalnie wpisania kodów rabatowych umożliwiających obniżenie Ceny na zasadach określonych odrębnymi Regulaminami Akcji Promocyjnych, wyświetlenia podsumowania Ceny poszczególnych Produktów i wszystkich Produktów łącznie (w tym ew. kosztów wysyłki). Koszyk umożliwia także ustalenie i modyfikację danych zamówienia, w szczególności: ilości Produktów, adresu dostawy, danych do faktury, sposobu dostawy, formy płatności. W ramach usługi Koszyka, Sprzedawca może przesłać Klientowi wiadomość mailową o produktach pozostających w Koszyku lub nieudanej/odrzuconej przez pośrednika płatności transakcji (mail transakcyjny). Koszyk gromadzi składane przez Klienta oferty zawarcia Umowy Sprzedaży, tj. w ramach jednego Zamówienia można złożyć więcej niż jedną ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży;
• LOGIN – nazwa użytkownika Klienta podana w ramach Sklepu podczas tworzenia Konta Klienta;
• NEWSLETTER – usługa elektroniczna, która umożliwia wszystkim zapisanym odbiór cyklicznych informacji na temat Sklepu, w szczególności o Produktach, bieżącej działalności, akcjach marketingowych i Akcjach Promocyjnych, na podany przez Użytkownika adres e-mail lub numer telefonu, za jego wyraźną zgodą;
• PRODUKT – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą, za zapłatą Ceny. Produkt stanowi towar w rozumieniu art. 2 pkt 4a ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
• PRZEDSIĘBIORCA–KONSUMENT – Klient, który jest osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o CEIDG;
• REGULAMIN – niniejszy dokument określający m.in. zasady zawierania Umów Sprzedaży oraz zasady świadczenia i korzystania z usług udostępnianych przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu na rzecz Użytkowników i Klientów. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
• SKLEP INTERNETOWY – prowadzony przez Sprzedawcę w języku polskim internetowy serwis sprzedażowy, dostępny w domenie internetowej erotic-med.pl;
• STRONA PRODUKTOWA – strona w Sklepie, na której przedstawione są szczegółowe informacje na temat Produktu;
• TREŚĆ/TREŚCI – elementy tekstowe, graficzne lub multimedialne (np. informacje o Produktach, zdjęcia Produktów, filmy promocyjne, opisy, komentarze) w tym utwory w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz wizerunki osób fizycznych, jakie są zamieszczane i rozpowszechniane w ramach Sklepu przez odpowiednio Sprzedawcę, kontrahentów Sprzedawcy, Klienta albo inną osobę korzystającą ze Sklepu;
• UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, dotycząca sprzedaży przez Sprzedawcę na rzecz Klienta Produktu za zapłatą Ceny powiększonej o ew. opłaty dodatkowe, w tym koszty wysyłki, której warunki określa w szczególności niniejszy Regulamin. Umowa Sprzedaży jest zawierana pomiędzy Klientem a Sprzedawcą z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, po akceptacji Zamówienia przez Sprzedawcę na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie. Każdy Produkt jest przedmiotem odrębnej Umowy Sprzedaży;
• USŁUGA ELEKTRONICZNA – świadczenie usług drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu, zgodnie z Umową o Świadczenie Usług;
• UŻYTKOWNIK – osoba fizyczna przeglądająca zasoby Sklepu, bez konieczności zakładania Konta Klienta i dokonania zakupu;
• ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość, składane z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, określające Produkt oraz dane Klienta konieczne dla ewentualnego zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży.
ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU
§ 3
Minimalne wymagania techniczne urządzenia Użytkownika umożliwiające pełne i poprawne korzystanie ze Sklepu:
1. urządzenie z dostępem do sieci Internet;
2. najnowsza wersja przeglądarki internetowej;
3. aktywne konto poczty elektronicznej (adres e-mail) w celu założenia Konta Klienta, czy dokonania zakupu.
§ 4
1. Sprzedawca nie udziela gwarancji, że korzystanie ze Sklepu będzie przebiegało bez błędów i przerw technicznych. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zawieszenia lub ograniczenia dostępu do Sklepu w dowolnym terminie, bez konieczności uprzedniego informowania o tym Klientów. Sprzedawca będzie dążył do niezwłocznego przywrócenia działania Sklepu. Przerwy techniczne nie powinny mieć wpływu na realizację już złożonych Zamówień.
§ 5
1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zawartość i treści innych serwisów oraz portali, do których może zostać przekierowany Klient, korzystając z linków umieszczonych w Sklepie (np. firm kurierskich, czy operatorów płatności).
USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE
§ 6
Sprzedawca świadczy za pośrednictwem Sklepu następujące Usługi Elektroniczne na rzecz Użytkowników, w tym Klientów, które nie wymagają zapłaty Ceny:
1. Konto Klienta, w przypadku jego rejestracji;
2. umożliwianie Klientom składania Zamówień, zawierania Umów Sprzedaży, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie;
3. prezentowanie Klientom dopasowanych do ich zainteresowań treści reklamowych;
4. umożliwienie Klientom korzystania z usług Koszyka;
5. umożliwienie przeglądania Treści umieszczonych w ramach Sklepu;
6. Newsletter.
§ 7 Konto Klienta
1. Sprzedawca dodatkowo, na rzecz Klientów, którzy utworzyli Konto Klienta, świadczy za pośrednictwem Sklepu następujące usługi:
• podtrzymywanie sesji Klienta po zalogowaniu się przez niego do Konta (za pomocą przeglądarki);
• przechowywanie i udostępnianie Klientowi za pośrednictwem Konta historii Zamówień;
• umożliwienie zmiany danych Klienta w ramach Konta Klienta;
• przesyłanie wiadomości przypominającej o produktach znajdujących się w Koszyku Klienta.
2. Korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie kolejnych kroków przez Klienta:
• wypełnieniu formularza rejestracji (e-mail + hasło), zaakceptowaniu Regulaminu i Polityki Prywatności;
• potwierdzeniu chęci założenia Konta (double opt-in);
• skutecznym zarejestrowaniu się, co zostanie potwierdzone mailem z BOK Sklepu.
3. Umowa o Świadczenie Usług zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta potwierdzenia rejestracji Konta Klienta. Konto świadczone jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient ma możliwość w każdej chwili i bez podania przyczyny usunąć Konto (rezygnacja) poprzez wysłanie żądania do Sprzedawcy (np. danymi z § 1 ust. 3).
§ 8 Koszyk
1. Korzystanie z Koszyka rozpoczyna się z momentem dodania przez Użytkownika pierwszego Produktu do Koszyka.
2. Koszyk jest usługą świadczoną nieodpłatnie, przez okres, w którym w Koszyku Użytkownika znajdują się niezakupione Produkty. W momencie złożenia Zamówienia i jego skutecznego opłacenia dochodzi do zakończenia świadczenia usługi.
3. Klient ma możliwość samodzielnego korygowania danych w panelu „Koszyk”: dodawanie/usuwanie pozycji, zmiana ilości, adresu dostawy, danych do faktury, sposobu dostawy, formy płatności, dodanie kodów rabatowych.
§ 9 Newsletter
1. Usługa Newsletter obejmuje:
• otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowych dotyczących produktów i
usług Sprzedawcy oraz partnerów Sprzedawcy (e-mail/SMS, w tym automatyczne systemy wywołujące – za zgodą);
• przesyłki marketingowe na adres korespondencyjny – jeśli Klient podał dane adresowe i wyraził zgodę;
• gdy Newsletter obejmuje przekazanie treści cyfrowych (np. e-book), zastosowanie mają postanowienia Regulaminu Newsletter/treści cyfrowych.
2. Rejestracja: podanie e-maila/telefonu, akceptacja Regulaminu i Polityki Prywatności, ewentualny link aktywacyjny.
3. Usługa Newsletter świadczona jest przez czas nieoznaczony. Użytkownik może zrezygnować w każdym czasie (link wypisu/wiadomość na dane z § 1 ust. 3).
4. Sprzedawca może rozwiązać Umowę z ważnych powodów (zmiana prawa, techniczne/organizacyjne zmiany usług) – z miesięcznym okresem wypowiedzenia, informując na e-mail/telefon Użytkownika.
5. Sprzedawca może wypowiedzieć Umowę z 7-dniowym okresem lub ograniczyć dostęp w razie rażącego naruszenia Regulaminu (np. dostarczanie treści bezprawnych).
§ 10 Reklamacje Usług Elektronicznych
1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych można składać w dowolnej formie (zaleca się kanały z § 1 ust. 3).
2. Przykładowy formularz reklamacji jest dostępny pod treścią Regulaminu.
3. Ustosunkowanie się do reklamacji następuje niezwłocznie, nie później niż w 14 dni od dnia jej złożenia.
WARUNKI SKŁADANIA ZAMÓWIENIA I ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
§ 11 Postanowienia ogólne
1. Informacje prezentowane w Sklepie stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 KC.
2. Główne cechy świadczenia są określone na Stronie Produktowej. Jeśli Produkt nie posiada określonych cech (np. outlet), Sprzedawca poinformuje o tym przed złożeniem Zamówienia.
3. Sprzedawca może wprowadzić ograniczenia co do sposobów składania Zamówień na określone Produkty.
4. Zawarcie Umowy Sprzedaży następuje po złożeniu przez Klienta Zamówienia i jego akceptacji przez Sprzedawcę.
§ 12 Składanie Zamówień
1. Ścieżka: dodanie Produktu do Koszyka → formularz → dane → dostawa → płatność → akceptacja Regulaminu.
2. Klient zalogowany potwierdza dane; Klient bez Konta uzupełnia dane (imię, nazwisko, adres, e-mail, telefon; dla firm: nazwa i NIP).
3. Wypełniając formularz Zamówienia należy wybrać sposób płatności i dostawy.
4. Złożenie Zamówienia wymaga akceptacji Regulaminu i zapoznania się z Polityką Prywatności.
5. W zależności od metody płatności Klient może zostać przekierowany do operatora płatności.
6. Po złożeniu Zamówienia Klient otrzymuje automatyczny e-mail potwierdzający wpływ Zamówienia.
7. Po weryfikacji Sprzedawca wysyła mail:
• z potwierdzeniem przyjęcia oferty/ofert i zawarcia Umowy Sprzedaży (w zakresie wskazanych Produktów); albo
• z informacją o braku możliwości przyjęcia wszystkich ofert (np. brak płatności).
8. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta z chwilą wysłania maila potwierdzającego przyjęcie Zamówienia.
9. Złożenie Zamówienia oznacza zgodę na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej na wskazany e-mail.
§ 13 Realizacja Zamówień
1. W przypadku braku możliwości przyjęcia ofert/y BOK skontaktuje się z Klientem w celu:
• poinformowania o braku możliwości przyjęcia wszystkich ofert; albo
• potwierdzenia woli realizacji części Zamówienia. Klient może anulować całość
Zamówienia.
2. W razie braku możliwości zawarcia Umowy co do danego Produktu Sprzedawca
zwraca płatności nie później niż w 14 dni.
3. Sprzedawca może informować o statusie Zamówienia (e-mail/SMS/telefon).
4. Całkowita wartość Zamówienia obejmuje Cenę, koszty dostawy i ew. inne koszty
usług fakultatywnych.
5. Akcje Promocyjne nie łączą się, o ile regulamin danej akcji nie stanowi inaczej.
SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
§ 14
1. Sprzedawca udostępnia Klientowi różne sposoby płatności za Zamówienie poprzez zaufanych operatorów płatności:
• płatności elektroniczne (w tym BLIK i karty płatnicze),
• przelew tradycyjny,
• płatność przy odbiorze – jeśli dostępna,
• płatności odroczone/raty – jeśli dostępne.
2. Aktualne metody płatności są prezentowane przed złożeniem Zamówienia.
3. W przypadku braku płatności Sprzedawca może przypomnieć o niej (e-mail o porzuconym koszyku). Brak płatności w terminie wskazanym w komunikacji może skutkować nieprzyjęciem oferty. Do chwili wysłania informacji o wysyłce Klient może anulować Zamówienie, co nie narusza prawa do odstąpienia.
KOSZTY, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY PRODUKTU
§ 15
1. Dostawa Produktu odbywa się za pośrednictwem zewnętrznej firmy – operatora pocztowego (np. firma kurierska, odbiór w punkcie/Paczkomaty), wybranego przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
2. Dostawa jest odpłatna, chyba że Klient spełni warunki darmowej dostawy lub trwa Akcja Promocyjna. Aktualne koszty są wskazywane przed złożeniem Zamówienia.
3. Terminy: przygotowanie zamówienia do wysyłki standardowo do 7 dni roboczych od potwierdzenia Zamówienia (zwyczajowo krócej, zgodnie z informacją na karcie produktu); czas doręczenia zależny od przewoźnika.
4. W sytuacjach nadzwyczajnych terminy mogą ulec wydłużeniu – Sprzedawca poinformuje Klienta.
5. Produkty przedsprzedażowe – wydłużony termin realizacji (np. do 6 tygodni) liczony od złożenia Zamówienia; plus doręczenie przewoźnika.
6. Produkty personalizowane – termin wskazany na karcie produktu/podczas zakupu.
7. Przy odbiorze przesyłki zaleca się weryfikację stanu z przewoźnikiem i sporządzenie protokołu szkody w razie uszkodzeń oraz niezwłoczny kontakt ze Sprzedawcą.
8. Firmy kurierskie mają własne regulacje dotyczące doręczeń i reklamacji – prosimy o zapoznanie się z nimi przed wyborem metody dostawy.
OPINIE ZAMIESZCZANE W SKLEPIE
§ 16
1. Kupujący, który dokonał zakupu Towaru w sklepie internetowym erotic-med.pl i skorzystał z niego osobiście, może przesłać Sprzedawcy opinię dotyczącą tego Towaru. Sklep pozyskuje opinie wyłącznie od osób, które rzeczywiście dokonały zakupu (weryfikacja po złożonym zamówieniu). Opinie nie są sponsorowane; publikowane są zarówno pozytywne, jak i negatywne, o ile nie naruszają prawa lub Regulaminu.
2. Przesłanie opinii może nastąpić w dowolny sposób, w szczególności poprzez wypełnienie przez Kupującego elektronicznego formularza udostępnionego w Sklepie. Równocześnie z przesłaniem opinii Kupujący powinien złożyć oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem i Polityką Prywatności oraz akceptacji ich postanowień (np. poprzez zaznaczenie checkbox’a w formularzu udostępnionym w Sklepie).
3. Sprzedawca (Justyna Gońka Just-You.pl) dokonuje publikacji opinii w karcie Towaru po uprzednim sprawdzeniu, czy nie narusza ona postanowień Regulaminu. Nie wyklucza to jednak usunięcia opinii już opublikowanej, jeżeli okaże się ona niezgodna z Regulaminem już po jej publikacji.
4. Sprzedawca nie ma obowiązku opublikowania otrzymanej opinii.
5. Zabronione jest umieszczanie w opiniach:
a) danych nieprawdziwych, sprzecznych z prawem, Regulaminem lub dobrymi obyczajami,
b) treści służących prowadzeniu działań zabronionych przez prawo, nawołujących do przemocy, nienawiści lub znieważających jakąkolwiek grupę osób lub osobę,
c) treści mogących naruszać dobra osobiste, prawa autorskie, prawo do wizerunku lub inne prawa osób trzecich,
d) treści reklamowych, promocyjnych, politycznych, religijnych lub dyskryminacyjnych,
e) treści promujących działalność konkurencyjną wobec Sprzedawcy.
6. Każda osoba korzystająca ze strony internetowej Sklepu (dalej: „Zgłaszający”) jest uprawniona do zgłoszenia opinii mogącej naruszać Regulamin.
7. Zgłoszenia można dokonać e-mailowo na adres: sklep@erotic-med.pl.
8. Zgłoszenie opinii powinno zawierać:
a) uzasadnienie powodów, dla których dana opinia stanowi nielegalną treść,
b) dokładny adres URL lub inne dane lokalizujące opinię,
c) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail Zgłaszającego (z wyjątkami przewidzianymi w prawie),
d) oświadczenie Zgłaszającego o działaniu w dobrej wierze i prawidłowości przekazanych informacji.
9. Po otrzymaniu zgłoszenia Sprzedawca przesyła Zgłaszającemu potwierdzenie jego otrzymania na wskazany adres e-mail.
10. W przypadku braków formalnych w zgłoszeniu Sprzedawca może wezwać do uzupełnienia w terminie 14 dni. Brak uzupełnienia skutkuje pozostawieniem zgłoszenia bez rozpoznania.
11. Sprzedawca weryfikuje zgłoszoną opinię w terminie 14 dni od dnia otrzymania kompletnego zgłoszenia. Do czasu rozpoznania zgłoszenia Sprzedawca może zablokować widoczność opinii.
12. Po weryfikacji zgłoszenia Sprzedawca:
a) usuwa opinię naruszającą Regulamin, lub
b) przywraca opinię zgodną z Regulaminem, podając uzasadnienie decyzji.
13. O usunięciu opinii Sprzedawca powiadamia zarówno Zgłaszającego, jak i Kupującego, który opublikował opinię, wraz z uzasadnieniem decyzji.
14. Uzasadnienie decyzji obejmuje m.in.:
• wskazanie zastosowanego środka (usunięcie, blokada, depozycjonowanie),
• podstawę prawną lub umowną,
• opis faktów i okoliczności,
• informację o ewentualnym użyciu zautomatyzowanych narzędzi,
• jasne informacje o możliwości odwołania się od decyzji.
15. Kupujący, którego opinia została usunięta, lub Zgłaszający, któremu odmówiono usunięcia opinii, mogą złożyć odwołanie na adres: sklep@erotic-med.pl.
16. Odwołanie powinno zawierać:
a) imię i nazwisko/nazwę odwołującego się,
b) dane kontaktowe (e-mail, adres korespondencyjny),
c) szczegółowe uzasadnienie dlaczego decyzja Sprzedawcy jest błędna.
17. Sprzedawca potwierdza otrzymanie odwołania i rozpatruje je w terminie 14 dni. Czynności te nie są dokonywane w sposób zautomatyzowany, lecz przez upoważniony zespół.
18. Wysłanie opinii jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia, że Kupujący jest jej autorem i ponosi pełną odpowiedzialność za jej treść.
19. Wysłanie opinii jest równoznaczne z udzieleniem Sprzedawcy nieodpłatnej, niewyłącznej licencji na jej wykorzystanie, bez ograniczeń terytorialnych i czasowych, obejmującej m.in.:
a) utrwalanie i zwielokrotnianie,
b) rozpowszechnianie w dowolny sposób, w tym publikację w Sklepie i mediach społecznościowych Sprzedawcy.
20. Sprzedawca może udzielać dalszych licencji podmiotom trzecim.
21. Kupujący zobowiązuje się do niewykonywania autorskich praw osobistych wobec Opinii i upoważnia Sprzedawcę do wykonywania tych praw w swoim imieniu.
REKLAMACJA PRODUKTU
§ 17
1. Klient będący Konsumentem jest uprawniony do dokonania reklamacji zakupionego Produktu.
2. Przedsiębiorca–Konsument ma prawo złożyć reklamację stosownie do obowiązujących przepisów; odpowiedzialność Sprzedawcy może być ograniczona do kwoty zapłaconej ceny.
3. Sprzedawca odpowiada za zgodność świadczenia z umową (towar bez wad, zgodny z Umową Sprzedaży).
4. Sprzedawca odpowiada za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili dostarczenia i ujawniony w ciągu 2 lat.
5. Reklamację można złożyć w dowolnej formie (zaleca się kanały z § 1 ust. 3).
6. W razie braku zgodności Konsument/Przedsiębiorca–Konsument może żądać naprawy lub wymiany. Sprzedawca może zaproponować alternatywne rozwiązanie, jeżeli wybrany sposób jest niemożliwy lub wymaga nadmiernych kosztów.
7. Naprawa/wymiana nastąpi na koszt Sprzedawcy w rozsądnym czasie. Klient udostępnia towar Sprzedawcy; Sprzedawca odbiera towar na swój koszt.
§ 18
1. Konsumentowi przysługuje prawo do obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy w przypadkach przewidzianych ustawą (m.in. odmowa doprowadzenia do zgodności, brak skuteczności naprawy/wymiany, istotna niezgodność).
2. Zwrot środków przy obniżeniu ceny nastąpi nie później niż w 14 dni od oświadczenia.
3. W razie odstąpienia – Klient zwraca towar niezwłocznie; koszty zwrotu w okolicznościach przewidzianych ustawą ponosi Sprzedawca. Zwrot ceny nastąpi w 14 dni od otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
§ 19
1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową ujawniony w ciągu 2 lat. Roszczenia ulegają przedawnieniu po upływie 6 lat od dnia ujawnienia się niezgodności, z końcem roku kalendarzowego.
§ 20
1. Zaleca się w opisie reklamacji podać: rodzaj i datę wady, żądanie (naprawa/ wymiana/obniżenie/odstąpienie), dane kontaktowe.
2. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w 14 dni.
3. W relacjach z przedsiębiorcami towar może zostać wezwany do dostarczenia na koszt Sprzedawcy.
WARUNKI GWARANCJI
§ 21
1. Produkty mogą być objęte gwarancją producenta/dystrybutora. Uprawnienia z gwarancji realizuje się zgodnie z kartą gwarancyjną.
2. Uprawnienia z gwarancji istnieją niezależnie od uprawnień z tytułu zgodności towaru z umową.
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ
ZASADY DOSTĘPU
§ 22
1. Skorzystanie z ADR ma charakter dobrowolny. Zasady prowadzenia postępowań określają przepisy oraz regulacje właściwych podmiotów (rzecznicy konsumentów, IH, organizacje konsumenckie). Informacje: UOKiK – strona dot. ADR.
2. Platforma ODR KE: https://ec.europa.eu/consumers/odr. Sprzedawca nie uczestniczy co do zasady w procedurach ODR, chyba że przepisy stanowią inaczej.
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY (ZWROTY)
§ 23
1. Konsument oraz Przedsiębiorca–Konsument może odstąpić od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni bez podania przyczyny (z wyjątkami z art. 38 ustawy o prawach konsumenta).
2. Oświadczenie o odstąpieniu można złożyć w dowolnej formie (wzór formularza dostępny pod treścią Regulaminu) na dane z § 1 ust. 3.
3. Klient ponosi koszt odesłania Produktu do Sprzedawcy (z zastrzeżeniami ustawy).
4. Termin biegnie od objęcia towaru w posiadanie; przy wielu towarach – od objęcia ostatniego.
5. Klient ma obowiązek odesłać towar w ciągu 14 dni od złożenia oświadczenia. Adres zwrotu: Justyna Gońka Just-You.pl, ul. Kobierzyńska 220, 30-382 Kraków.
6. Zwrot płatności (w tym najtańszy zwykły koszt dostawy) nastąpi w 14 dni od otrzymania oświadczenia; Sprzedawca może wstrzymać się do chwili otrzymania towaru lub dowodu nadania.
7. Klient odpowiada za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania.
8. Wyjątki higieniczne: prawo odstąpienia nie przysługuje m.in. w odniesieniu do towarów w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych (np. kosmetyki/perfumy po zdjęciu folii/plomby, bielizna/jedwab mający bezpośredni kontakt z ciałem, jeżeli opakowanie zostało naruszone).
9. Treści cyfrowe (np. e-book): jeżeli dostarczane są bez nośnika i przed upływem terminu do odstąpienia – prawo odstąpienia nie przysługuje, o ile Klient wyraził uprzednią, wyraźną zgodę i został poinformowany o utracie prawa (checkbox przy zakupie).
PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
§ 24
1. Wszelkie prawa do Sklepu (w tym nazwa, domena, grafiki, zdjęcia, treści, znaki towarowe) należą do Sprzedawcy lub odpowiednich uprawnionych podmiotów.
2. Zabronione jest kopiowanie, powielanie, modyfikowanie i rozpowszechnianie elementów Sklepu bez zgody Sprzedawcy, poza przypadkami dozwolonymi przez prawo.
3. Wykorzystywanie danych Sklepu w celach komercyjnych wymaga uprzedniej pisemnej zgody Sprzedawcy.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
§ 25
1. Zasady ochrony danych osobowych określa dokument „Polityka Prywatności i Cookies”.
2. Zasady stosowania plików cookies określa dokument „Polityka Prywatności i Cookies”
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KLIENTÓW NIE BĘDĄCYCH KONSUMENTAMI
§ 26
Niniejsza część Regulaminu dotyczy wyłącznie Klientów niebędących Konsumentami oraz Przedsiębiorców – Konsumentów (w zakresie dopuszczalnym prawem).
§ 27
Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta niebędącego Konsumentem korzyści i ciężary oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca nie odpowiada za utratę/ubytek/uszkodzenie od przyjęcia do przewozu aż do wydania Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie.
§ 28
Zgodnie z art. 558 § 1 KC odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi wobec Klienta niebędącego Konsumentem zostaje wyłączona w najszerszym dopuszczalnym zakresie.
§ 29
Ani Sprzedawca ani jego personel/przedstawiciele nie ponoszą odpowiedzialności wobec Klienta niebędącego Konsumentem za utracone korzyści; odpowiedzialność – jeśli powstanie – ograniczona jest do wysokości zapłaconej Ceny oraz kosztów dostawy z tytułu ostatniej Umowy Sprzedaży i obejmuje jedynie realnie poniesioną szkodę.
§ 30
Wszelkie spory z Klientem niebędącym Konsumentem poddaje się sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
§ 31
W odniesieniu do Klientów niebędących Konsumentami Sprzedawca może dokonać zmiany Regulaminu w każdym czasie na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 32
Regulamin wchodzi w życie z dniem uruchomienia sklepu internetowego przez Sprzedawcę, tj. 5.10.2023 r.
§ 33
Regulamin jest dostępny w języku polskim.
§ 34
W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa. O ile bezwzględnie obowiązujące przepisy innego kraju zwykłego pobytu Klienta przewidują korzystniejsze warunki – mają one pierwszeństwo.
§ 35
Treść niniejszego Regulaminu może ulec zmianie. O wszelkich zmianach Sklep będzie informować poprzez zamieszczenie informacji na stronie Sklepu, a w przypadku Użytkowników zapisanych do Newslettera lub posiadających aktywne Konto Klienta – także w formie wiadomości e-mail.
⸻